Kampaaja ottaa asiakkaan vastaan iloisesti ja kohteliaasti ja selvittää asiakkaan toiveet hiuksista. Joskus kampaaja joutuu myös antaa omia ehdotuksia asiakkaan toiveesta tai johdattaa asiakas muihin ideoihin, jos asiakkaan toive ei ole mahdollinen.
Asiakkaita voi olla monia erilaisia. Osa voi olla kriittisempiä, kuin toiset, ja kampaajan täytyy pystyä ottamaan myös kriitikit vastaan, ja yrittää korjata hiukset mahdollisesti asiakkaan mieleisiksi. Myös iästä riippuen asiakkaat ovat erilaisia, sillä lapset eivät jaksa välttämättä istua tuolissa samaa aikaa, kuin aikuiset asiakkaat.
Kampaajan ammatissa hyvä asiakaspalvelu on ehdotonta. Asiakkaiden kanssa pitää pystyä keskustelemaan ja heitä täytyy kohdella hyvin. Hyvässä asiakaspavelussa huomio kiinnittyy myös siistiin vaatetukseen ja työympäristöön. Joissain tilanteissa on vastaan tullut myös huonoa asiakaspalvelua, jossa työntekijä on kohdellut epäkohteliaasti asiakastaan. Itselläni ei ole vielä paljoa kokemusta asiakaspalvelusta, joten en osaa tarkemmin kertoa omista kokemuksistani.
Asiakaspalvelu ei ole tärkeää vain kampaajan työssä, vaan myös kaikissa asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien ammattien työssä.
Hyviä ajatuksia!
VastaaPoista